banner Ο Άγγελος Αργυρακόπουλος γεννήθηκε στον Πλάτανο του Νομού Ηλείας και είναι πτυχιούχος του Παντείου Πανεπιστημίου. Ως πτυχιούχος του Πανεπιστημίου αυτού το έτος 1972 κατατάχθηκε, μετά από επιτυχείς εξετάσεις, στο Λιμενικό Σώμα, Σημαιοφόρος του οποίου ορκίσθηκε το Νοέμβριο του έτους 1973.

Το πλήρες βιογραφικό μου...
Aug
30th

ΝΕΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΩΝ

Author: Άγγελος Αργυρακόπουλος | Files under Χρήσιμο Υλικό

usefull.jpg

ΝΕΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΩΝ

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1535 τ.Β΄/4-8-2008 ο νέος Γενικός Κανονισμός Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 45 με τίτλο «Συμπλήρωση-Τροποποίηση των Γενικών Κανονισμών Λιμένων αριθ. 20, 23 και 38 και άλλες διατάξεις».
Από τις νέες ρυθμίσεις σταχυολογούνται, ενδεικτικά, οι ακόλουθες:

(1) H ημερομηνία και ώρα συμμετοχής στις εξετάσεις για απόκτηση άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους θα ορίζονται εντός 18 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής και πρωτοκόλλησης της αίτησης. Σε περίπτωση αποτυχίας ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης από την επόμενη ημέρα.

(2) Ανεξαρτήτως ηλικίας ο ενδιαφερόμενος να συμμετάσχει στις εξετάσεις ή να ανανεώνει, ανά τριετία, την άδεια χειριστή μετά το 65ο έτος της ηλικίας του, θα έχει τη δυνατότητα να προσκομίζει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας οδήγησης οχήματος.

(3) Αν κάποιος αποτύχει στη θεωρητική εξέταση θα μπορεί να συμμετάσχει αμέσως μετά στην πρακτική εξέταση για απόκτηση άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους.

(4) Θεσμοθέτηση δυνατότητας δημιουργίας διαύλων σε ελεύθερες (όχι οργανωμένες/πολυσύχναστες) θαλάσσιες περιοχές για την εκκίνηση/επιστροφή των μηχανοκίνητων γενικά θαλάσσιων μέσων αναψυχής

(5) Όλα τα πλοία, πλοιάρια, μικρά σκάφη και μηχανοκίνητα γενικά μέσα αναψυχής υποχρεώνονται να πλέουν σε απόσταση μεγαλύτερη από 150 μέτρα από τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις σήματα που δηλώνουν τη διενέργεια υποβρύχιας αλιείας.

(6) Αυξάνεται το ολικό μήκος από τα δέκα (10) στα δώδεκα (12) μέτρα για να θεωρείται ένα ερασιτεχνικό σκάφος ως μικρό.

(7) Αυξάνεται το ολικό μήκος από τα επτά (7) στα δέκα (10) μέτρα για να θεωρείται ένα σκάφος μεταφοράς επιβατών/αυτοδυτών και εξοπλισμού καταδύσεων ως μικρό.

(8) Στα μικρά σκάφη ολικού μήκους πάνω από δέκα (10) μέχρι και δώδεκα μέτρων καθώς και στα μικρότερου μήκους στην άδεια εκτέλεσης πλόων των οποίων ως τοπικά όρια πλόων αναγράφεται η ένδειξη «πλόες εσωτερικού χωρίς τοπικούς περιορισμούς» προστίθεται, από την 05-ΦΕΒ-2009 ως υποχρεωτικό εφόδιο το G.P.S.

(9) Τα άνω των 10 και μέχρι και 12 μέτρων ιστιοφόρα σκάφη, υποχρεώνονται να προσκομίζουν βεβαίωση Αναγνωρισμένου Οργανισμού ή διπλωματούχου ή πτυχιούχου ναυπηγού περί χαρακτηρισμού του σκάφους ως ιστιοφόρου

(10) Όλα τα μικρά σκάφη που έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν πάνω από 10 επιβαίνοντες, σύμφωνα με την άδεια εκτέλεσης πλόων τους, θα εφοδιάζονται με Πιστοποιητικό Πρόληψης Ρύπανσης από Λύματα (Π.Π.Ρ.Λ.).

(11) Ο χρόνος ισχύος της άδειας εκτέλεσης πλόων των ερασιτεχνικών μικρών σκαφών διπλασιάζεται, από τα τέσσερα (4) στα οκτώ (8) έτη.

(12) Κάτοχος ατομικής επαγγελματικής άδειας αλιείας θα μπορεί να εφοδιασθεί και με ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να εφοδιάσει το ερασιτεχνικό σκάφος, που τυχόν έχει στην κυριότητά του, με άδεια αλιείας σκάφους

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1. Ο Γ.Κ.Λ. αριθ. 45 θα αρχίσει να ισχύει μετά την 05-ΟΚΤ-2008, με εξαίρεση την παραπάνω περίπτωση (8) για το G.P.S. και την περίπτωση (12) της οποίας η ημερομηνία έναρξης ισχύος θα ορισθεί με διαταγή του Αρχηγού Λ.Σ. μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων διαδικασιών αναβάθμισης του Κέντρου Αλιευτικού Μητρώου (Κ.Α.Μ.).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2. Στο υπό έκδοση βιβλίο «ΛΙΜΕΝΟΜΙΑ» θα εξειδικεύονται οι νέες ρυθμίσεις.

34 responses. Wanna say something?

  1. Θαλασσινός
    Nov 9, 2008 at 03:38:55
    #1

    Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατι για τα θέματα εκτέλεσης πλόων και την εγραφή ενός σκάφους στα ΒΕΜΣ Η Νηολόγια να μην απευθύνονται σε ενα άλλο όργανο όπως το υπουργείο Μεταφορών και επικονωνιών όπου να υπάρχει τμήμα για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές, και να αφήσουν την Ελληνική Ακτοφυλακή ή Λιμενικό Σώμα να διενεργεί τον έλεγχο και την αστυνόμευση μόνο.

    Επίσης γιατί οι άδειες αλιείας επαγκελματικές και ερασιτεχνικές να μην εκδίδονται απο το υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης ( http://www.minagric.gr/greek/2.4.html )

  2. ΑΛΚΗΣ ΣΑΜΑΡΙΝΙΔΗΣ
    Mar 14, 2009 at 15:06:46
    #2

    Καλησπερα σας

    Διαβασα στο γενικο κανονισμο λιμενων το Νο (6)

    [6) Αυξάνεται το ολικό μήκος από τα δέκα (10) στα δώδεκα (12) μέτρα για να θεωρείται ένα ερασιτεχνικό σκάφος ως μικρό.]

    αυτο ισχυη σημερα?
    Ευχαριστω πολυ

  3. #3

    Αγαπητέ κ. Σαμαρινίδη Άλκη
    Η απάντηση στο ερώτημά σας είναι καταφατική.

  4. irene
    Jun 16, 2009 at 11:01:40
    #4

    το δίπλωμα του χειριστού ταχυπλόου σκάφους μέχρι πόσα μέτρα δικαιολογεί και που μπορώ να βρώ την σχετική επίσημη αναφορά?

  5. #5

    Αγαπητή κ. Irene
    Απάντηση στο ερώτημά σας δίνουν οι συνδυαστικές διατάξεις
    (α) του άρθρου 2 παρ. 1 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 20, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 2 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 22 και
    (β) του άρθρου 11 του ν. 1940/91 όπως μεταγενέστερα συμπληρώθηκε από την παράγραφο 5 του άρθρου 9 του ν. 2743/99.
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Υπουργική Απόφαση δεν έχει εκδοθεί σε εκτέλεση του άρθρου 11 του ν. 1940/91
    Ευχαριστώ
    Αργυρακόπουλος

  6. xenia
    Jun 25, 2009 at 15:05:18
    #6

    Καλησπέρα σας, θα ήθελα να ρωτήσω εαν μπορεί να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση σκάφους αναψυχής μεταξύ ιδιωτών όταν έχει συνταχθεί ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ των συμβαλλομένων το έτος 1991, υπάρχει πιστοποιητικό αρμόδιας Δ.Ο.Υ πωλητή συντασσόμενο το έτος 1992 αλλά ο αγοραστής του δεν προχώρησε σε δήλωδη του σκάφους στο Λιμεναρχείο και επιθυμεί σήμερα να κάνει τη μεταβίβαση, προσκομίζοντας Υ.Δ του ν.2238 ότι δηλώνει από το 1991 εως σήμερα το σκάφος στην εφορία

  7. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΤΣΟΣ
    Aug 20, 2009 at 21:53:06
    #7

    ΚΙ ΕΓΩ ΕΚ ΠΛΑΤΑΝΟΥ ΗΛΕΙΑΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΔΙΑΜΕΝΩ ΙΤΕΑ ΦΩΚΙΔΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΑΤΩΘΙ
    ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΛΟΩΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΙΤΕΑΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 80 ΕΥΡΩ !!!
    ΑΝ ΛΗΞΕΙ ΚΑΙ Η ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΛΙΕΙΑΣ ΣΚΑΦΟΥΣ ΠΟΣΟ;
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΑγαπητέ συγχωριανέ σε χαιρετώ.
    Αρχικά πολλά χαιρετίσματα στους Πλαταναίους !!!

    Απαντώ στα ερωτήματά σου ως ακολούθως:

    Α. Για την έκδοση άδειας αλιευτικού σκάφους ερασιτεχνικής αλιείας υποβάλλονται με αίτηση:
    α) Το βιβλιάριο της άδειας το οποίο κοστίζει 35,00 Ευρώ. (ΣΧΕΤ.: Υπουργική Απόφαση αριθ. 5437.7/12/01/3-12-2001, ΦEK 1639 τ.B΄/10-12-2001). Διατίθεται από/στη Λιμενική Αρχή.
    β) Διπλότυπο της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) ποσού-τέλους ανάλογου με την ιπποδύναμη του κινητήρα (μηχανής).
    Ειδικότερα για ιπποδύναμη μέχρι και 10 ΗΡ το ύψος του ποσού είναι 29,35 Ευρώ. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 1,47 Ευρώ ανά ίππο μηχανής που είναι μεγαλύτερη από 10 ΗΡ.
    γ) Αποδεικτικό είσπραξης 3,00 Ευρώ υπέρ Μ.Τ.Ν. (Εκδίδεται από/στη Λιμενική Αρχή).
    δ) Αποδεικτικό είσπραξης 5,00 Ευρώ υπέρ Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. (Εκδίδεται από/στη Λιμενική Αρχή).
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2237/Φ.103/84/02-08-1984 γνωμοδότηση της Νομικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Γεωργίας, που έχει γίνει αποδεκτή από τον Υπουργό Γεωργίας με τη με ημερ. 08/03/1984 επισημειωματική πράξη του, εάν οι άδειες αλιείας σκαφών που, χωρίς τη συνδρομή ανώτερης βίας ή ειδικών συγκεκριμένων συνθηκών που να δικαιολογούν την παράλειψη, δεν ανανεώθηκαν εμπρόθεσμα, δεν μπορούν να ανανεωθούν, αλλά θα δοθούν νέες άδειες με τους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν κατά την (νέα) έκδοσή τους. Σχετικό επίσης με το θέμα αυτό είναι και το υπ’ αριθ. 50/Φ.2/26-02-1991 έγγραφο του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προς τη Δ/νση Λιμενικής Αστυνομίας του ίδιου Υπουργείου.

    Β. Όταν η άδεια εκτέλεσης πλόων έχει λήξει και ΔΕΝ έχει παρέλθει ένα (1) έτος από τη λήξη της τότε απαιτείται η υποβολή με αίτηση των ακόλουθων:
    α). Υπεύθυνη δήλωση. Απαιτείται να είναι του άρθρου 8 του ν. 1559/1986. Δηλώνεται ότι «Το μικρό σκάφος μου ……………….. γραμμένο στο Λεμβολόγιο ή B.E.M.Σ. Μέρος ……. της Λιμενικής Αρχής………….. με αριθμό………….είναι σε καλή κατάσταση, φέρει όλα τα προβλεπόμενα εφόδια, για την κατηγορία του (πλόες ………………………………………………. και ανώτατο αριθμό επιβαινόντων ……………. (….), αυτά είναι σε ικανοποιητική κατάσταση και δεν έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης της ισχύος τους, για όσα προβλέπεται». (Άρθρο 19 παργ. 1β του Γ.K.Λ. αριθ. 23).
    ΣHMEIΩΣH: Για τα απαραίτητα εφόδια που πρέπει να υπάρχουν στο μικρό ερασιτεχνικό σκάφος καθώς και για τα τοπικά όρια ισχύος της άδειας εκτέλεσης πλόων, ανάλογα με τις κατασκευαστικές ιδιότητες (π.χ. κλειστό κατάστρωμα) του μικρού σκάφους βλ. άρθρα 21 και 22 του Γ.K.Λ. αριθ. 23.
    β). Βεβαίωση περί μη οφειλής λιμενικών τελών. Υποβάλλεται όταν το σκάφος ελλιμενίζεται σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους λιμένων με φορέα διαχείρισης το δημόσιο, ν.π.δ.δ. ήA.E κοινής ωφέλειας.
    ΣHMEIΩΣH: Εφόσον δεν συντρέχουν λόγοι υποβολής της παραπάνω βεβαίωσης τότε στην ίδια υπεύθυνη δήλωση της προηγούμενης οδηγίας αναγράφεται/δηλώνεται ότι: «Δηλώνω επίσης ότι το παραπάνω σκάφος μου δεν ελλιμενιζόταν σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους λιμένων με φορέα διαχείρισης το δημόσιο, ν.π.δ.δ. ή A.E κοινής ωφέλειας».
    γ). Άδεια εκτέλεσης πλόων. Επισυνάπτεται για να καταχωρισθεί στην οικεία θυρίδα η πράξη της ανανέωσης.
    δ). Οικονομικά στοιχεία για σκάφος ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων:
    (δ1) 50,00 Ευρώ υπέρ Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν.
    (δ2) 03,00 Ευρώ υπέρ Μ.Τ.Ν.
    ΣHMEIΩΣH 1: Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας αρκεί η αίτηση και η υπεύθυνη δήλωση ενός μόνον από τους συνιδιοκτήτες.(Άρθρο 19 παργ. 1 του Γ.K.Λ. αριθ. 23).
    ΣHMEIΩΣH 2: Eφόσον ιδιοκτήτης του σκάφους είναι εταιρεία, η αίτηση και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται από το νόμιμο εκπρόσωπο.
    ΣHMEIΩΣH 3: H αίτηση του παραπάνω Yποδείγματος μπορεί να υποβληθεί σε οποιαδήποτε Λιμενική Aρχή. Aν υποβληθεί σε άλλη Λιμενική Aρχή, απ’ αυτή στο Λεμβολόγιο ή B.E.M.Σ της οποίας είναι γραμμένο το σκάφος, η Λιμενική Aρχή που προβαίνει στην ανανέωση αποστέλλει φωτοαντίγραφο της θεωρημένης άδειας στη Λιμενική Aρχή στο Λεμβολόγιο ή B.E.M.Σ της οποίας είναι γραμμένο το σκάφος. (Άρθρο 19 παργ. 4 του Γ.K.Λ. αριθ. 23).

    ΠPOΣOXH !!!
    Η αίτηση του παραπάνω υποδείγματος για την ανανέωση της άδειας εκτέλεσης πλόων υποβάλλεται μέσα στο τελευταίο εξάμηνο (Άρθρο 19 παργ. 1α του Γ.K.Λ. αριθ. 23) πριν τη λήξη της ισχύος της. Σε αντίθετη περίπτωση η άδεια παύει να ισχύει και απαιτείται η έκδοση νέας με ό,τι αυτό συνεπάγεται (οικονομικές επιβαρύνσεις κ.λπ.).
    Ειδικά για τα σκάφη ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων η άδεια ανανεώνεται, με την προσκόμιση των αναφερόμενων παραπάνω δικαιολογητικών, εφόσον δεν έχει παρέλθει ένα (1) έτος από την ημερομηνία λήξης του χρόνου ισχύος της άδειας
    Ευχαριστώ

  8. ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΑΝΙΓΓΕΛΗ
    Nov 26, 2009 at 02:44:37
    #8

    Είμαι Ελληνίδα και πρόκειται να τελέσω πολιτικό γάμο με χιλιανό υπήκοο. Χορηγείται σε σύζυγο Ελληνίδας ερασιτεχνική άδεια αλιείας? Από την έρευνα που έχουμε κάνει δεν χορηγείται σε υπηκόους τρίτων χωρών, αλλά μόνο σε υπηκόους κρατώνμελών της Ε.Ε. Τι δυνατότητες έχουμε? Οι επιδόσεις του είναι τέτοιες που θα μπορούσε να εκπροσωπήσει τη χώρα και σε πρωταθλήματα ψαροτούφεκου. Επιπλέον στη χώρα του έχει εκτελέσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις και έισήχθη στις ειδικές δυνάμεις λαμβάνοντας την ειδικότητα επαγγελματία δύτη. Μήπως τα πτυχία αυτά αναγνωρίζονται από τη χώρα μας ή μήπως υπάρχει η δυνατότητα παρακολουθώντας κάποια σχολή στν Ελλάδα να λάβει την ανωτέρω άδεια? Μήπως μετά την τέλεση του γάμου μπορεί να εισαχθεί στις ειδικές δυνάμεις της χώρας μας ή πρέπει πρώτα να πολιτογραφηθεί?
    Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

  9. #9

    Αγαπητή κ. Δανιγγέλη Κυριακή
    1. Οι ατομικές ερασιτεχνικές άδειες αλιείας χορηγούνται σε:
    (α) Έλληνες υπηκόους,
    (β) υπηκόους Κρατών Μελών (Κ-Μ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και
    (γ) Έλληνες ομογενείς υπηκόους Τρίτων Χωρών, εφοδιασμένους με Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς. (ΣΧΕΤ.: ΥΕΝΔΛΑ-γ ΩΠ: 251500/03-04, ΥΠΑΑΤ αριθ. 290037/12-1-2006).
    2. Τα θέματα των επαγγελματιών δυτών ρυθμίζονται με τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 10 (ΦΕΚ 978 τ.Β΄/28-11-1995), όπως σήμερα ισχύει.
    Σύμφωνα με το άρθρο 14 του Κανονισμού αυτού οι διατάξεις του σε συνδυασμό με τις διατάξεις του π.δ. 530/1991 (ΦΕΚ 205 Α΄) έχουν εφαρμογή και για τα αλλοδαπά πρόσωπα των Κ-Μ της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (Ε.Ζ.Ε.Σ.).
    3. Η πολιτογράφηση είναι προφανές ότι εξαφανίζει τις παραπάνω απαγορεύσεις.
    Ευχαριστώ
    Αργυρακόπουλος Α.

  10. ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΑΝΙΓΓΕΛΗ
    Nov 28, 2009 at 02:49:33
    #10

    Σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας και την άμεση απάντησή σας. Ενδιαφερόμαστε να παραγγείλουμε το βιβλίο σας για την θαλάσσια αλιεία και τις καταδύσεις αναψυχής, το οποίο έχει εξαντληθεί. Φαντάζομαι πως θα ενημερωθούμε από το site σας μόλις επανεκδοθεί. Ποια είναι η τιμή του?
    Και πάλι σας ευχαριστούμε!

  11. ΔΑΛΕΖΙΟΥ Μ.
    Nov 30, 2009 at 06:57:25
    #11

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΑΣ ΕΡΓΟ.

    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΕΑΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΟΛΟΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΑΝΑΨΥΧΗΣ (Ν.2743/99), ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΥΘΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΥΠΕΒΛΗΘΗ ΑΡΜΟΔΙΩΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ Ν.Δ. 712/70, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΗΔΗ ΣΧΗΜΑΤΙΣΘΕΙΣΑΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑΣ ΝΕΑ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ (ΜΑΡΤΥΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΠΟΡΙΣΜΑ Κ.Λ.Π) ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΟΛΟΓΙΑ;

  12. #12

    κ. Κυριακή
    Το βιβλίο “Θαλάσσια Αλιεία-Καταδύσεις Αναψυχής δεν πρόκειται να επανεκδοθεί καθόσον η ερασιτεχνική αλιεία και οι καταδύσεις αναψυχής με πλήρη επικαιροποίηση και νέα Διοικητική Νομολογία περιλαμβάνονται στο δίτομο βιλίο “Λιμενομία”. Ευχαριστώ.

  13. #13

    Αγαπητή κ. ΔΑΛΕΖΙΟΥ Μ.
    Σχετ.: Δικό σας e-mail submitted on 2009/11/30 at 06:57:25 (Ώρα Ελλάδος +09:00 ώρες).
    Στο Εγχειρίδιο Ασφαλείας Ναυσιπλοΐας (Ε.Α.Ν.) αριθ. 8 που περιλαμβάνει οδηγίες για τη διενέργεια προανακρίσεων κατά τις διατάξεις του ν.δ. 712/1970 (ΦΕΚ 337 Α΄) εμπεριέχεται το Νο 21 Δελτίο Ναυτικού Ατυχήματος της Στατιστικής Υπηρεσίας, στο τέλος του οποίου, για την τύχη του πλοίου, υπάρχει η ένδειξη «Πρόταση διαγραφής από τα νηολόγια: …………………..».
    Βλ. περισσότερες λεπτομέρειες στο βιβλίο «Λιμενομία», στο οποίο εκτός της κωδικοποιημένης νομοθεσίας περιλαμβάνονται και εγκύκλιοι παροχής οδηγιών του τέως Υ.Ε.Ν. προς τις Λιμενικές Αρχές της Χώρας για τη διενέργεια του διοικητικού ελέγχου του ναυτικού ατυχήματος.
    Ευχαριστώ

  14. #14

    Αγαπητή κ. Ξένια
    ΣΧΕΤ.: Δικό σας e- mail submitted on 2009/6/25 at 15:05:18 (Ώρα Ελλάδος +09:00 ώρες)
    Η απάντηση στο ερώτημά σας είναι καταφατική (ΣΧΕΤ.: Γ.Κ.Λ. αριθ. 23).

  15. #15

    Αγαπητέ κ. Θαλασσινέ
    ΣΧΕΤ. : Δικό σας e- mail Submitted on 2008/11/09 at 3:38am (Ώρα Ελλάδος +09:00 ώρες).

    Με ρωτάτε (α) «γιατί οι άδειες αλιείας επαγγελματικές και ερασιτεχνικές να μην εκδίδονται από το υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης» και (β) «γιατι για τα θέματα εκτέλεσης πλόων και την εγγραφή ενός σκάφους στα ΒΕΜΣ Η Νηολόγια να μην απευθύνονται σε ένα άλλο όργανο όπως το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών όπου να υπάρχει τμήμα για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές, και να αφήσουν την Ελληνική Ακτοφυλακή ή Λιμενικό Σώμα να διενεργεί τον έλεγχο και την αστυνόμευση μόνο».

    Επί των παραπάνω (αυτολεξεί εντός εισαγωγικών) ερωτημάτων σας απαντώ ως ακολούθως:
    1. Το σύνολο των Λιμενικών Αρχών της Χώρας (Κεντρικά Λιμεναρχεία-Λιμεναρχεία-Υπολιμεναρχεία-Λιμενικά Τμήματα – Λιμενικοί Σταθμοί) οι οποίες είναι εγκατάσπαρτες σε όλη την επικράτεια ηπειρωτική και, ιδιαίτερα για την περίπτωσή μας, νησιωτική, ανέρχεται σε πάνω από 250.
    2. Νομίζω ότι αντιλαμβάνεσθε τι θα συνέβαινε αν π.χ. ο/η κάτοικος των νησιών Φολεγάνδρου ή των Κυθήρων ή της Αλοννήσου ή των Λειψών κ.λπ.. όπου εδρεύει Λιμενική Αρχή ήταν υποχρεωμένος/η να μεταβαίνει στην πρωτεύουσα του Νομού όπου, συνήθως, εδρεύει περιφερειακή Υπηρεσία (Εποπτεία Αλιείας) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων ή αντίστοιχη του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (ήδη Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) για να εγγράψει το σκάφος στα Νηολόγια ή στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.) ή για να εκδώσει ή ανανεώσει την άδεια αλιείας (επαγγελματική-ερασιτεχνική) του σκάφους του/της (ενδεικτικές από τις δεκάδες άλλες περιπτώσεις….)
    3. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, παραθέτω παρακάτω τη συναφή με τις άδειες αλιείας νομοθεσία:
    3.1. Σύμφωνα με την περίπτωση ι) της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του ν.δ. 420/70 με τίτλο «Αλιευτικός Κώδιξ» (ΦΕΚ 27 Α΄), όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε από την παργ. 2 του άρθρου 3 του ν. 1740/87, (ΦEK 221 A’)
    «1. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση του Υπουργού Γεωργίας μετά από γνώμη του συμβουλίου αλιείας, μπορεί να ορίζονται είτε γενικά για όλη την επικράτεια είτε μερικά κατά περιφέρεια, ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες, για τα εσωτερικά και θαλάσσια ύδατα, τα εξής:
    α) ………………………………………………….
    β) ………………………………………………….
    ι) οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση επαγγελματικών και ερασιτεχνικών αδειών αλιείας, ατομικών και σκαφών, οι αρμόδιες για την έκδοσή τους αρχές, η χρονική διάρκεια ισχύος, η ανανέωση και ανάκληση των αδειών αυτών, καθώς και ο επιτρεπόμενος αριθμός αδειών αλιείας κατά περιοχή, χρονική περίοδο και αλιευτικό εργαλείο»,
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Προεδρικό διάταγμα κατ’ εξουσιοδότηση της παραπάνω περίπτωσης δεν έχει εκδοθεί. Κατά συνέπεια για μεν τις άδειες αλιείας σκαφών ισχύουν οι διατάξεις του β.δ. 666/66, για δε τις ατομικές άδειες αλιείας ισχύουν οι διατάξεις των Κανονισμών Λιμένα.
    3.2. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 3 του β.δ. 666/66 με τίτλο «Περί αδειών αλιευτικών σκαφών» (ΦΕΚ 160 Α’ )
    «1. Οι άδειες για τα αλιευτικά σκάφη που τίθενται για πρώτη φορά σε λειτουργία εκδίδονται μετά από έγκριση του Υπουργείου Βιομηχανίας από τις αρμόδιες για το σκοπό αυτό Αρχές. Η έγκριση χορηγείται μετά από αίτηση του ιδιοκτήτη του σκάφους. Στην αίτηση θα αναγράφονται όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία του σκάφους και ο αλιευτικός εξοπλισμός και θα βεβαιώνεται η ακρίβειά τους από την αρμόδια για την έκδοση της άδειας Αρχής, μέσω της οποίας θα υποβάλλεται στην Υπηρεσία Αλιείας του Υπουργείου Βιομηχανίας».
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Με το π.δ.332/83, ΦΕΚ 119 Α’, η αρμοδιότητα έγκρισης έχει μεταβιβασθεί στους Νομάρχες, οι οποίοι, στην πλειονότητά τους η οποία προσεγγίζει την ολότητα, έχουν εξουσιοδοτήσει -ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΓΙΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΚΟΥΣ (;) ΛΟΓΟΥΣ-τις Λιμενικές Αρχές να εκδίδουν, χωρίς προηγούμενη έγκριση, τις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας σκαφών στη θάλασσα.

  16. ΧΑΡΗΣ ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ
    Jan 4, 2010 at 07:43:06
    #16

    Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΣΤΑΛΗ ΣΤΙΣ 16-11-2009 ΣΤΟ ΥΕΝ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΑΒΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΕΣΕΙΣ

    ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ
    ΑΠΟ ΤΟ 1992 ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΟΛΙΚΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 11,80
    ΚΑΙ ΜΗΚΟΣ ΝΗΟΛΟΓΗΣΗΣ 10,98 ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ (ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ) ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΑΠΟ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΩΣ ΚΑΘΟΛΟΥ.ΠΡΟΤΙΘΕΜΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΩ ΣΤΗΝ ΞΗΡΑ ΕΩΣ ΟΤΟΥ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΝΑ ΤΟ ΠΟΥΛΗΣΩ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΟΥ Η ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΟΛΟΓΙΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΜΑΙ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ.ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΔΗΛΩΝΕΤΕ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΕΛΗ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟ ΤΟ ΕΞΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΥ.
    Αρ. Φύλλου 1535
    4 Αυγούστου 2008
    ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ 21904
    6. Λόγω εκδήλωσης βούλησης του ιδιοκτήτη, για τη διαγραφή του σκάφους.Υποβάλλονται τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 1 α) του άρθρου αυτού
    ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΠΟΥ ΡΩΤΗΣΑ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΜΕΤΕΤΡΕΠΑ ΣΕ ΛΕΜΒΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΠΕΜΨΑΝ ΣΤΑ ΝΗΟΛΟΓΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ.

    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ

  17. #17

    Αγαπητέ κ. ΧΑΡΗ ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ

    ΣΧΕΤ. Δικό σας e-mail submitted on 2010/01/04 at 7:433 am (Ώρα Ελλάδος +09:00 ώρες)

    1. Τα μικρά σκάφη δηλ. τα ανεξαρτήτως υλικού κατασκευής, ολικού μήκους μέχρι και:
    1.1. επτά (7) μέτρων για επαγγελματικό μεταφοράς επιβατών ή
    1.2. δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό αλιευτικό ή
    1.3. δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό φορτηγό ή
    1.4. δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό μεταφοράς επιβατών/αυτοδυτών και εξοπλισμού καταδύσεων για την εφαρμογή του άρθρου 10 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ 273 Α’) ή
    1.5. δώδεκα (12) μέτρων για ερασιτεχνικό,
    διέπονται από τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 23, όπως μεταγενέστερα τροποποιήθηκε από τους Γ.Κ.Λ. αριθ. 26, 38 και 45.
    2. Η διάταξη που μνημονεύετε στο e-mail σας «Λόγω εκδήλωσης βούλησης του ιδιοκτήτη για τη διαγραφή του σκάφους» αποτελεί μια από τις έξη (6) περιπτώσεις διαγραφής ενός μικρού σκάφους:
    2.1. από τα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.), στα οποία εγγράφονται τα μικρά σκάφη από την 01-ΣΕΠ-2000 και εντεύθεν ή
    2.2. από τα λεμβολόγια στα οποία εγγράφονταν οι λέμβοι (ήδη μικρά σκάφη) μέχρι και την 31-ΑΥΓ-2000.
    3. Οι έξη (6) περιπτώσεις διαγραφής ενός μικρού σκάφους που προβλέπονται στο άρθρο 10 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 23, όπως ισχύει, είναι:
    3.1. Λόγω διάλυσης:
    3.2. Λόγω ολικής καταστροφής του σκάφους από πυρκαγιά ή άλλη αιτία ή μετά από βύθισή του.
    3.3. Λόγω έλλειψης ειδήσεων για το σκάφος για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός (1) έτους:
    3.4. Λόγω αγοράς από έμπορο προς οριστική απόσυρση.
    3.5. Λόγω πώλησής του σε αλλοδαπό και μεταφοράς στο εξωτερικό.
    3.6. Λόγω εκδήλωσης βούλησης του ιδιοκτήτη για τη διαγραφή του σκάφους.
    4. Ο εν λόγω Γ.Κ.Λ. αριθ. 23 εφαρμόζεται στα σκάφη που είναι γραμμένα ή θα εγγραφούν στα Β.Ε.Μ.Σ. ή είναι γραμμένα στα λεμβολόγια.
    5. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 25 του εν λόγω Γ.Κ.Λ. αριθ. 23 «Σκάφη που έχουν λεμβολογηθεί πριν από την έναρξη ισχύος του Γενικού αυτού Κανονισμού, μπορεί να παραμένουν ως έχουν καταχωρισμένα, μη υποχρεούμενα σε νηολόγηση. Σκάφη που έχουν νηολογηθεί πριν από την ημερομηνία αυτή παραμένουν ως έχουν νηολογημένα»
    6. Από τα παραπάνω προκύπτουν τα ακόλουθα:
    6.1. Η διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 10 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 23 δεν έχει εφαρμογή στο σκάφος σας αφού είναι γραμμένο στα νηολόγια πλοιαρίων και
    6.2. Δεν είναι δυνατή η μεταφορά του από τα νηολόγια στα Β.Ε.Μ.Σ.

    7. Για τη διαγραφή σκάφους από τα νηολόγια εφαρμογής τυγχάνει το άρθρο 16 του ν.δ. 187/1973 (ΦΕΚ 261 τ.Α΄/3-10-1973) με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (Κ.Δ.Ν.Δ.).
    7.1. Κατά το άρθρο αυτό «Η ελληνική εθνικότης του πλοίου απόλλυται όταν εκλείπουν οι όροι κτήσεως αυτής, οι προβλεπόμενοι υπό του άρθρου 5».
    7.2. Το άρθρο 5 παρατίθεται ως έχει:

    Άρθρο 5
    Όροι αναγνωρίσεως πλοίων ως Ελληνικών
    1. Αναγνωρίζονται ως ελληνικά τα πλοία που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει τα πενήντα εκατοστά σε έλληνες υπηκόους ή σε ελληνικά νομικά πρόσωπα ή σε υπηκόους των λοιπών Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης ή σε Εταιρείες των λοιπών κρατών της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης που αναφέρονται στο άρθρο 48 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, μετά από αίτηση των πλοιοκτητών τους, η οποία συνοδεύεται από το σχετικό τίτλο κτήσης κυριότητας.
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Οι διατάξεις της παρ.1 δεν θίγονται από τις εξαιρέσεις της παρ.4 του άρθρου 10 του ν.959/1979 ,όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν.2987/02 (ΦΕΚ 27 τ.Α΄/21.2.2002).
    2. Προκειμένου περί εταιρειών των λοιπών Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης για την αναγνώριση του εμπορικού πλοίου ως ελληνικού απαιτείται η εγκατάστασή τους κατά την έννοια του άρθρου 43 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, ενώ για τα φυσικά πρόσωπα των λοιπών Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης η απαίτηση εγκατάστασης πρέπει να εκπληρωθεί μέχρι τη στιγμή της νηολόγησης του πλοίου. Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση του πλοίου απαιτείται να ασκείται από την Ελλάδα. Ο οριζόμενος κατά τη νηολόγηση του πλοίου εκπρόσωπος ή εγγυητής καθώς επίσης το φυσικό πρόσωπο ή ο εκπρόσωπος του νομικού προσώπου, το οποίο ασκεί τη διαχείριση, θα είναι εγκατεστημένος στην Ελλάδα.
    3. Οι διατάξεις του παρόντος έχουν ανάλογη εφαρμογή και στους υπηκόους ή τις εταιρείες των Κρατών – Μελών που είναι συμβαλλόμενα μέρη στη Συμφωνία για τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ).,
    4. Εάν το έγγραφο μεταβίβασης της κυριότητας του πλοίου καταρτίστηκε στην αλλοδαπή, για την καταχώρησή του στο Νηολόγιο απαιτείται θεώρηση από Προξενική Αρχή ή Επισημείωση (APOSTILLE) σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση της Χάγης του 1961.
    5. Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού μετά από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού, καθορίζονται τα σχετικά με την αναγνώριση Ελληνικών πλοίων ως επιβατηγών.
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Το παραπάνω άρθρο 5 τέθηκε όπως αντικαταστάθηκε με το π.δ. 11/2000 (ΦΕΚ 11 τ.Α΄/27.1.2000).

    8. Για τη βούλησή σας «ΠΡΟΤΙΘΕΜΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΩ ΣΤΗΝ ΞΗΡΑ» παρατίθεται πιο κάτω η ΠΟΛ. 1160/28-12-2009:
    Με αφορμή γραπτά και προφορικά ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
    1. Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 3790/2009 επιβάλλεται έκτακτη εφάπαξ εισφορά στα ιδιωτικά και επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ανεξάρτητα αν φέρουν ελληνική ή ξένη σημαία, εφόσον είναι νηολογημένα στην Ελλάδα ή ελλιμενισμένα σε ελληνικά λιμάνια ή βρίσκονταν εντός της ελληνικής επικράτειας την 31η Μαρτίου 2009 και είναι εφοδιασμένα με Δελτίο Κίνησης Πλοίου Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.) ή Δελτίο Κίνησης Θαλαμηγού (TRANSIT LOG BOOK) αόριστης ισχύος ή άλλο ανάλογο έγγραφο ή άδεια επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, ανεξάρτητα αν ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ημεδαπά ή αλλοδαπά.
    2. Με το Ν. 3808/2009 «Έκτακτη οικονομική ενίσχυση κοινωνικής αλληλεγγύης, έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης των μεγάλων επιχειρήσεων και της μεγάλης ακίνητης περιουσίας και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα με τις διατάξεις της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 4 προβλέπεται ότι, οι διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3790/2009 (ΦΕΚ Α’143) καταργούνται από τότε που ίσχυσαν, κατά το μέρος που προβλέπουν την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής.
    3. Όπως συνάγεται από τη διατύπωση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 3790/2009, η εισφορά επιβάλλεται στα πλοία αναψυχής τα οποία είναι νηολογημένα στην Ελλάδα, ή ελλιμενισμένα σε ελληνικά λιμάνια ή βρίσκονταν εντός της ελληνικής επικράτειας την 31η Μαρτίου 2009. Επομένως, η εισφορά επιβάλλεται και στα πλοία αναψυχής που είναι «σταθμευμένα» εκτός λιμανιού (π.χ. σε ιδιωτικό λιμάνι ή εκτός θαλάσσης).
    Ωστόσο, η εισφορά δεν επιβάλλεται σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής με ξένη σημαία, τα οποία βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια αποκλειστικά για το σκοπό μετατροπής, επισκευής ή συντήρησής τους, ανεξάρτητα αν η διάρκεια των εργασιών αυτών υπερβαίνει τις 40 ημέρες στην περίοδο από 1.1.2009 έως 15.11.2009. Διευκρινίζεται, ότι οι πιο πάνω εργασίες πρέπει να εκτελούνται με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται από το ν. 3551/2007 -ΦΕΚ Α’76 (δηλ. από ναυπηγοεπισκευαστική επιχείρηση εγγεγραμμένη στο Ειδικό Μητρώο του άρθρου 4 του πιο πάνω νόμου, σε χώρο που επιτρέπεται να εκτελούνται τέτοιες εργασίες, κλπ.). Τα παραπάνω αποδεικνύονται με την ειδική άδεια για τη συγκεκριμένη εργασία, η οποία χορηγείται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή (άρθρο 3 παρ. 4 του ν. 3551/2007).
    4. Τα ανωτέρω αναφερόμενα στη δεύτερη ενότητα της παραγράφου 3 της παρούσας εγκυκλίου έχουν ανάλογη εφαρμογή επί των διατάξεων του άρθρου 2 του ν. 3790/2009 (ΦΕΚ Α’143), που αφορά στον ειδικό φόρο ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
    Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
    Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

    9. Σύμφωνα με τις παραγράφους ιγ) και ιδ) του άρθρου 18 του Ν. 2238 /1994, το τεκμήριο προσδιορισμού της ετήσιας δαπάνης δεν εφαρμόζεται:
    ιγ) Προκειμένου για τεκμαρτή δαπάνη η οποία προκύπτει με βάση ένα σκάφος αναψυχής ολικού μήκους μέχρι δέκα (10) μέτρα που δεν έχει ναυτολογημένο πλήρωμα για ολόκληρο ή μέρος του έτους, το οποίο ανήκει στην κυριότητα ή κατοχή του υπόχρεου ή του άλλου συζύγου ή και στους δύο από κοινού.
    Εάν ο υπόχρεος ή η σύζυγός του έχουν στην κυριότητα ή κατοχή τους περισσότερα του ενός τέτοια σκάφη, το τεκμήριο δεν εφαρμόζεται για εκείνο το σκάφος με τη μεγαλύτερη τεκμαρτή δαπάνη. Σε περίπτωση που ο κάθε σύζυγος έχει στην κυριότητα ή κατοχή του τέτοιο σκάφος και οι τεκμαρτές δαπάνες αυτών των σκαφών είναι ίσες, η απαλλασσόμενη τεκμαρτή δαπάνη του ενός σκάφους επιμερίζεται κατά 50% στον καθένα.
    ιδ) Προκειμένου για τεκμαρτή δαπάνη που προκύπτει με βάση σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής μόνιμων κατοίκων εξωτερικού.

    Ευχαριστώ

  18. lakis
    Jan 20, 2010 at 13:57:56
    #18

    Γεια σας!
    θελω να παρω ενα τουριστικο επαγγελματικο 14.90μ το οποιο ειναι 24.33 κορους θα ηθελα να μαθω αν μπορω να το κυβερνησω με το δυπλωμα του πυδαλειουχου!και αν ειμε υποχρεωμενος να γραφτο στο Νατ η μπορω να παραμεινω στον ΟΓΑ!

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

  19. #19

    Αγαπητέ κ. Βάβουλα Λάκη
    ΣΧΕΤ. Δικό σας e-mail submitted on 2010/01/20 at 1:57 am (Ώρα Ελλάδος +09:00 ώρες).

    Αν το σκάφος σας εφοδιαστεί με την άδεια εκτέλεσης θαλάσσιων εκδρομών που προβλέπεται από το άρθρο 14 του ν. 2743/1999 (ΦΕΚ 211 Α΄) και την σε εκτέλεση αυτού εκδοθείσα Κοινή Υπουργική Απόφαση (K.Y.A.) αριθ. 3342/17/2000/3-4-2000 (ΦΕΚ 476 B΄) τότε εφαρμογής τυγχάνει η Υπουργική Απόφαση αριθ. 3511.1/11/2007/9-07-2007 ( ΦΕΚ 1327 τ.Β΄/30-07-2007 με διόρθωση σφαλμάτων στο ΦΕΚ 1814 τ.Β΄/2007).
    Αν το σκάφος εφοδιαστεί με την άδεια που προβλέπεται από το άρθρο 2 του ν. 2743/1999 (ΦΕΚ 211 Α΄) τότε εφαρμογής τυγχάνουν τα οριζόμενα στην παραγρ. 2 του άρθρου 5 του ίδιου ν.2743/1999 (ΦΕΚ 211 Α’), όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις της παραγρ. 14(α) του άρθρου 40 του ν. 3182/2003 (ΦΕΚ 220 Α’), και στην Υπουργική Απόφαση αριθ. 3342/02/2004/21-1-2004 (Φ.Ε.Κ. 478 τ.Β’/5-3-2004).
    Ευχαριστώ

  20. ελευθεριου παυλος
    Jul 15, 2010 at 10:18:14
    #20

    Καλησπέρα θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση σε κάτι που με ενημέρωσε κάποιος , εχω ενα φουσκωτό 7,40 μέτρα, τα σωσίβια που πρέπει να έχω μέσα είναι όσα λέει η άδεια πλόων +1 , ή όσα άτομα είναι στο φουσκωτό +1 ? ευχαριστω

  21. #21

    Αγαπητέ κ Παύλε
    Επί του σκάφους σας θα πρέπει να υπάρχουν, ανεξαρτήτως του αριθμού των επιβαινόντων (εννοείται βεβαίως μέχρι και τον ανώτατο αριθμό) τα εξής:
    1. Σωσίβιες ζώνες: Για το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό επιβαινόντων με προσαύξηση 10% (η στρογγυλοποίηση γίνεται πάντοτε προς τον αμέσως ανώτερο ακέραιο).
    2. Παιδικά σωσίβια: Σε ποσοστό 20% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού επιβαινόντων.

  22. Γιώργος Παρδάλης
    Jul 25, 2010 at 04:38:58
    #22

    Καληπέρα Κ. Άργυρακόπουλε έχω μια περίπτωση συγχώνευσης
    με απορρόφηση δύο Α.Ε. που έχουν στην κατοχή τους επαγγελματικές ιστιοσανίδες τύπου lazer τις οποίες και ενοικιάζουν . Τη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να την αντιμετωπίσω σαν μεταβίβαση δηλαδή θα πρέπει να εκδόσω νέες άδειες πλόων και να πληρώσω απο την αρχή όλα τα χρήματα (ΜΤΝ-ΕΚΟΕΜΝ-ΕΦΟΡΕΊΑ) ή γίνετε εγγραφή στις υπάρχουσες άδειες . Οι άδειες είναι στο όνομα της Α.Ε. που θα απορροφηθεί – συγχωνευτεί με την άλλη και θα πάψει να υπάρχει . Ευχαριστώ εκ των προτέρων

  23. #23

    Αγαπητέ κ. Γιώργο Παρδάλη
    Από το συνδυασμό των διατάξεων των Γενικών Κανονισμών Λιμένων αριθ. 20 και 23 προκύπτει με βεβαιότητα ότι οι ιστιοσανίδες δεν λεμβολογούνται ούτε εφοδιάζονται με άδειες εκτέλεσης πλόων ή άλλης ονομασίσας άδειες.
    Ευχαριστώ

  24. ΜΟΣΧΟΝΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
    Aug 8, 2010 at 00:26:05
    #24

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΕΧΩ ΕΝΑ ΦΟΥΣΚΩΤΟ ΣΚΑΦΟΣ 7 ΜΕΤΡΩΝ .ΣΕ ΕΛΕΓΧΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ Ο ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ΚΙΛΩΝ.ΕΓΩ ΕΙΧΑ ΕΝΑΝ 1 ΛΙΤΡΟΥ.ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΩΝ

  25. #25

    Αγαπητέ κ. Μοσχονά Σώκρατες
    Τα σχετικά με τους φορητούς πυροσβεστήρες θέματα ερασιτεχνικών μικρών σκαφών ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων ρυθμίζονται από την περίπτωση κβ) της παραγράφου 3 του άρθρου 21 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα αριθ. 23 (ΦΕΚ 231 Β΄/1999). Δείτε τα πολύ σύντομα !!!
    Ευχαριστώ

  26. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
    Oct 18, 2010 at 00:32:57
    #26

    ΚΥΡΙΕ ΑΡΓΥΡΑΚΟΠΟΥΛΕ, ΕΙΜΑΙ ΠΡΩΗΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ,ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΠΛΟΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ , ΠΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ; ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΙ Δ Ο Υ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  27. #27

    Αγαπητέ κ. Γεωργίου Ιωάννη
    Σύμφωνα με τον Ν.3808/2009 (ΦΕΚ 227 Α΄) και ειδικότερα με την παργ. 2 του άρθρου 4
    «Η προθεσμία καταβολής της έκτακτης εισφοράς που προβλέπεται στο άρθρο 3 του ν. 3790/2009 για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής παρατείνεται μέχρι 30-4-2010».
    Ευχαριστώ

  28. ΑΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
    Nov 2, 2010 at 02:27:52
    #28

    Καλημέρα σας,
    Είμαι ιδιοκτήτης ενός φουσκωτού σκάφους (7,5 μ) το οποίο φέρει Γερμανικό νηολόγιο ,το πρόβλημα το οποίο έχει δημιουργηθεί είναι ότι στην προσπάθεια μου να εκδώσω άδεια αλιείας σκάφους στο λιμεναρχείο μου απάντησαν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό λόγο της ξένης σημαίας. Θα ήθελα σας παρακαλώ να μου πείτε αν κάτι τέτοιο ισχύει διότι ,άδεια ατομικής αλιείας μπορούν να εκδώσουν και πολίτες της ευρωπαϊκής ένωσης.
    Σας ευχαριστώ εκ τον προτέρων.

  29. #29

    Αγαπητέ κ. Μιχαηλίδη Άρη
    Η απάντηση στο ερωτημά σας είναι αρνητική. Μόνον με ελληνική σημαία σκάφος μπορεί να εφοδιασθεί με άδεια αλιείας σκάφους ερασιτεχνικής αλιείας. Ο υπήκοος Κ-Μ της Ε.Ε. μπορεί να εφοδιασθεί με ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας. (YEN/ΔΛA-γ 2133.1.2/03/02/28-1-200).
    Ευχαριστώ

  30. Χατζηφωτίου Χαρά
    Oct 25, 2012 at 02:44:57
    #30

    Αγαπητέ κ.Αργυρακόπουλε,
    Είμαι συνιδιοκτήτρια με την αδελφή μου σε ένα μικρό σκάφος που ανήκει στο Λιμεναρχείο Ωρωπού και εδώ και δυο χρόνια βρίσκεται ακίνητο μπροστα από το σπίτι μας προσπαθώντας να το πουλήσουμε. Επειδή όμως αποτελεί τεκμήριο πλέον θα θέλαμε να ενημερώσουμε με κάποιο τρόπο την εφορία ότι δεν το χρησιμοποιούμε. Το Λιμεναρχειο Ωρωπού μου είπε να κάνω διαγραφή του σκάφους λόγω ακινησίας. Δεν έχω πάρει όμως σαφή απάντηση αν θα μπορώ στη συνέχεια να το πουλήσω. Μηπως θα μπορούσατε να με διαφωτίσετε και επίσης αν μπορούσα κάπου να βρω τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    Χατζηφωτίου Χαρά

  31. ΜΑΡΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
    May 5, 2013 at 11:34:12
    #31

    ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΑΛΙΕΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ?

  32. #32

    Αγαπητέ κ. Μαρίνο Δημήτρη
    Προφανώς εννοείτε επαγγελματική άδεια αλιείας σκάφους. Η απάντηση στο ερώτημά σας είναι καταφατική υπό την τήρηση όμως των προϋποθέσεων που τίθενται στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 23.
    Ευχαριστώ

  33. peiratiko
    Nov 19, 2013 at 05:14:30
    #33

    Ναυαρχε καλησπέρα σας.Η ερώτησή μου είναι απλή.Φορτηγό όχημα δύναται να επιβιβαστεί σε πλοίο (ε/γ-ο/γ) άνευ ζυγολογίου;Σε περίπτωση άρνησης του οδηγού ποιες κυρώσεις προβλέπονται;σας ευχαριστώ.

  34. #34

    Αγαπητέ κ. ???????????????
    Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Γ.Κ.Λ. 14 η ζύγιση των άφορτων οχημάτων πάσης φύσεως δεν είναι υποχρεωτική.
    Ευχαριστώ

Post a Comment